Οι μεγάλες ευκαιρίες που αναδύονται για τις ελληνικές επιχειρήσεις από την ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά προϊόντων Halal στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, αλλά και παγκοσμίως, παρουσιάστηκαν σε διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα: “Ενίσχυση του εμπορίου προϊόντων Halal μεταξύ Ελλάδας και ΗΑΕ”.
Η εκδήλωση διοργανώθηκε από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την Ελεύθερη Ζώνη του Αεροδρομίου του Ντουμπάι και το Κέντρο Εμπορίου και Marketing Προϊόντων Halal, την Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2023.
Χαιρετισμό στην έναρξη της εκδήλωσης απηύθυνε ο Α΄ Αντιπρόεδρος του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, κ. Εμμανουήλ Βλαχογιάννης.
Ακολούθως, ο κ. Abdur Rahim, Σύμβουλος Γενικού Διευθυντή της Ελεύθερης Ζώνης του Αεροδρομίου του Ντουμπάι, αναφέρθηκε στην ανάδειξη του Ντουμπάι ως σημαντικού κέντρου της αγοράς προϊόντων Halal, ιδίως τροφίμων και ποτών, σε όλη την ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής.
Ο κ. Tomás Guerrero, Διευθυντής του Κέντρου Εμπορίου και Marketing Halal, παρουσίασε το νομικό πλαίσιο και τους κανόνες πιστοποίησης, που διέπουν το εμπόριο των εν λόγω προϊόντων, καθώς και τους σημαντικότερους παράγοντες που οδηγούν στην ολοένα αυξανόμενη ζήτηση για τα προϊόντα αυτά.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν και η παρουσίαση του κ. Θωμά Βασσάρα, Διευθύνοντα Συμβούλου της Greekexports Μον.ΙΚΕ, ο οποίος χαρακτήρισε την πιστοποίηση και τη σήμανση Halal ως το διαβατήριο για την είσοδο των ελληνικών επιχειρήσεων στις αγορές των μουσουλμανικών χωρών.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με συζήτηση στρογγυλής τράπεζας στην οποία συμμετείχαν, πέρα από τους παραπάνω αναφερόμενους εισηγητές, ο κ. Mohamed Abd El-Tawab, Υπεύθυνος Πιστοποίησης της εταιρείας Halal Assurance & Quality Greece Μον.ΙΚΕ, ο κ. Άρις Βασιλικός, Υπεύθυνος Εξαγωγών της ελληνικής εταιρείας τροφίμων Condito SA, η οποία πραγματοποιεί εξαγωγές στα ΗΑΕ, και ο κ. Mohannad Arar, Υπεύθυνος Πωλήσεων της εταιρείας Arar Trading LLC, η οποία εισάγει προϊόντα Halal στα ΗΑΕ.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης αναδείχθηκε η σημασία της πιστοποίησης Halal, η οποία μπορεί να προσδώσει ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις ελληνικές επιχειρήσεις συμβάλλοντας στην οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης με τους Μουσουλμάνους καταναλωτές.