Πωλήσεις της τάξης των 146 εκατ.ευρώ, αυξημένες κατά 9% έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου, πέτυχαν τα online φαρμακεία στην Ελλάδα το α’ εξάμηνο του 2023. Οι καταναλωτές φαίνεται να τα εμπιστεύονται όλο και περισσότερο για τις αγορές τους, αφού οι online παραγγελίες αυξήθηκαν -σε όγκο- κατά 7% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία.
Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται στο εξαμηνιαίο report που δημοσίευσε χθες η Convert Group μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit. Τα συγκεκριμένα στοιχεία αντλούνται από 99 online φαρμακεία, με την συμμετοχή 13 από τους 15 μεγαλύτερους παίκτες της αγοράς
Σύμφωνα με τα ευρήματα του σχετικού report, oι καταναλωτές συνεχίζουν να δείχνουν την προτίμηση τους προς τις mobile & tablet συσκευές για την πραγματοποίηση των online αγορών τους με ένα ποσοστό 68% έναντι των συσκευών desktop & laptops (32%). Αναφορικά με την πραγματοποίηση των παραγγελιών, προτιμώνται οι πρωινές και μεσημεριανές ώρες (9:00-12:00 και 12:00-15:00), ενώ η Δευτέρα και η Τρίτη αποτελούν τις πιο δημοφιλείς ημέρες.
Τι αγοράζουν online
Στα marketing κανάλια, σε επίπεδο τριμήνου, οι διαφημίσεις Google εξακολουθούν να βρίσκονται στην πρώτη θέση επιφέροντας το 46% των συνολικών συναλλαγών και σημειώνοντας αύξηση 6 μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Τα Οργανικά Αποτελέσματα βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με 14%. Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι οι Πλατφόρμες Σύγκρισης Τιμών γνώρισαν μια μείωση της τάξης του 5%, έχοντας ποσοστό 13% από 18% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022
Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών σε επίπεδο εξαμήνου περιλαμβάνονται οι εξής: +10% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, +5% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες και +1% σε βρεφικά και παιδικά είδη. Μείωση στις πωλήσεις γνώρισαν τα προϊόντα υγείας κατά 23%, καθώς προϊόντα που βρίσκονταν για καιρό στις υψηλότερες θέσεις ζήτησης (όπως οι μάσκες προστασίας και τα διαγνωστικά τεστ κορονοϊού) αποτελούν όλο και περισσότερο χαμηλή προτεραιότητα στα καλάθια του αγοραστικού κοινού.
Στο μεταξύ, η συγκράτηση των εκπτώσεων που παρατηρήθηκε στο πρώτο εξάμηνο του 2023 στο online κανάλι συνεχίζεται σε ποσοστό 38% επί της Προτεινόμενης Λιανικής Τιμής από 43% που ήταν για στην αντίστοιχη περσινή περίοδο, φαινόμενο που οφείλεται στον συνεχώς αυξανόμενο πληθωρισμό και την ανάγκη για τη διατήρηση του περιθωρίου κέρδους.
Πηγή: www.sepe.gr