e-shopping: ευκαιρίες και κίνδυνοι

Πριν την πανδημία covid-19 η ιδέα των ηλεκτρονικών αγορών από απόσταση ήταν δημοφιλής σε ένα νεότερο ίσως κοινό και σε περιορισμένο αριθμό Ελλήνων ιδιοκτητών μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων λιανικής, οι οποίοι έβλεπαν μεν την εξέλιξη του ηλεκτρονικού εμπορίου ως μιας βιώσιμης και κερδοφόρας προοπτικής, φοβούνταν όμως ότι το κόστος τόσο της δημιουργίας ηλεκτρονικών καταστημάτων, όσο και της προσαρμογής των ίδιων και των εργαζομένων τους στη νέα κατάσταση θα ήταν μεγάλο.
Η εικόνα αυτή ανατράπηκε περίπου αιφνιδιαστικά, ως εύλογο αποτέλεσμα των συνεπειών της πανδημίας που κράτησαν το καταναλωτικό κοινό μακριά από τα «φυσικά» καταστήματα. Έκτοτε, το τοπίο της ελληνικής αγοράς έχει μεταμορφωθεί, με τους περισσότερους εμπόρους να αξιοποιούν τη δύναμη του διαδικτύου για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Σήμερα, μια επιχείρηση που θέλει να αναπτύξει τις δραστηριότητές της σε ευρύτερο κοινό και να αποκτήσει νέους πελάτες είναι απαραίτητο να δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.
Ωστόσο, υπάρχουν κάποιοι κίνδυνοι για τις επιχειρήσεις οι οποίοι, αν δεν υπολογιστούν σωστά, μπορούν να έχουν σοβαρότατες συνέπειες.

Τα μυστικά λειτουργίας του e-shopping
Η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι μια σύνθετη διαδικασία που αξιοποιεί τις ευκολίες του Internet, καταργώντας πολλούς από τους περιορισμούς που υπάρχουν συνήθως στη δημιουργία ενός φυσικού καταστήματος. Συγκεκριμένα, δεν προϋποθέτει την ύπαρξη φυσικού καταστήματος, ενώ και η αποθήκευση μεγάλων ποσοτήτων αποθεμάτων μπορεί να αποφευχθεί, αν υπάρχει επαρκής υποδομή logistics.

Το σημαντικότερο πλεονέκτημα είναι ασφαλώς η δραστηριοποίηση της επιχείρησής χωρίς γεωγραφικά «σύνορα». Επίσης, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα θα προσελκύσει πελάτες που μπορεί να μη γνώριζαν καν την ύπαρξη της επιχείρησής σας –με προϋπόθεση βέβαια να προβάλλεται εκτεταμένα.
Για παράδειγμα, στο eBay, την παγκόσμια αγοραστική πλατφόρμα των 1,5 δισεκατομμυρίων καταχωρημένων προϊόντων, οι Έλληνες επιχειρηματίες πωλούν ήδη ένα προϊόν κάθε 34 δευτερόλεπτα!

Ήδη, η Εθνική Τράπεζα έχει προχωρήσει στη σύναψη στρατηγικής συνεργασίας με το eBay με στόχο την ολοκληρωμένη κάλυψη των αναγκών των πελατών της, την παροχή τεχνογνωσίας και την επίτευξη ευελιξίας και άμεσης εξυπηρέτησης. Έχει αναπτύξει ψηφιακές υπηρεσίες, ικανές να στηρίξουν τους πελάτες της στα πρώτα διεθνή τους βήματα, ενώ παράλληλα προσφέρει υπηρεσίες συμβουλευτικής, υποστήριξης και καθοδήγησης.

Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε για να οδηγήσετε την επιχείρησή σας στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι να μπείτε στο site της Εθνικής Τράπεζας και να συμπληρώσετε τη σχετική φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Ωστόσο, για να λειτουργεί σωστά ένα ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να ληφθούν υπόψη κάποιες πιθανές «παγίδες». Προσοχή λοιπόν:
-Δεν πρέπει να εμφανίζονται λάθη, ειδικά σε ό,τι αφορά τις πληρωμές και την ασφάλεια των συναλλαγών. Θα πρέπει να παρέχεται ένα σωστό πλαίσιο συναλλαγών με το κοινό, ώστε τα στοιχεία τους να μη διαρρεύσουν σε τρίτους.
-Και οι έμποροι όμως θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους ότι και οι ίδιοι μπορεί να πέσουν θύματα απάτης. Για παράδειγμα, ένα μεγάλο ποσοστό συναλλαγών σε παγκόσμιο επίπεδο γίνεται με στοιχεία πιστωτικών καρτών που έχουν υποκλαπεί.
-Προσοχή επίσης στις ψευδείς δηλώσεις, καθώς κάποιοι καταναλωτές μπορεί να πουν ότι δεν έλαβαν ποτέ την παραγγελία τους (ειδικά αν η αποστολή έγινε με απλό ταχυδρομείο ή χωρίς δυνατότητα παρακολούθησης της πορείας του πακέτου).
-Ο καταναλωτής πραγματοποιεί τις αγορές του με βάση αυτά που διαβάζει στις περιγραφές και βλέπει στις εικόνες. Βεβαιωθείτε ότι οι περιγραφές που χρησιμοποιείτε είναι ακριβείς και όχι παραπλανητικές. Θεσπίστε σαφή και δίκαιη πολιτική επιστροφών που θα αναγράφεται σε εμφανές σημείο στο site.
Συνοπτικά, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να παρέχει κρυπτογράφηση των στοιχείων των πελατών του, να προσφέρει ένα ασφαλές σύστημα ηλεκτρονικών αγορών και να φέρει τα απαραίτητα πιστοποιητικά (SSL).

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο:

Περισσότερα άρθρα

Διαβάστε το τελευταίο τεύχος