Ελληνικοί ξηροί καρποί στην απαιτητική αγορά του Χονγκ-Κονγκ

Συνέντευξη στη ΦΩΤΕΙΝΗ ΝΑΣΣΟΥ

Δύο αδελφές από το Μαρκόπουλο, η Μυρτώ και η Σεμέλη Παυλίνη, δημιούργησαν μια startup επιχείρηση που -με αφετηρία το σαγηνευτικό άρωμα του φρεσκοψημένου φιστικιού στο φούρνο- έφτασε να συστήνει σήμερα τους ελληνικούς ξηρούς καρπούς στις μακρινές αγορές του κόσμου.

Το ντεμπούτο τους στην απαιτητική αγορά του Χονγκ Κονγκ κάνουν οι ξηροί καρποί Nuts N’ Nuts με τις νεαρές αδελφές των φιστικιών, τη Μυρτώ και τη Σεμέλη Παυλίνη, να επεκτείνουν το δίκτυο προώθησης των προϊόντων τους εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ξεκίνησαν από το Μαρκόπουλο Μεσογαίας με προσήλωση στην οικογενειακή παράδοση, εκμεταλλευόμενες τα κτήματα της οικογένειάς τους, και δημιούργησαν μία καθετοποιημένη γραμμή παραγωγής με πρωτότυπα προϊόντα.
Ακολουθούν μια σύγχρονη επιχειρηματική προσέγγιση που επαναπροσδιορίζει την αισθητική των ελληνικών καρπών με σεβασμό στη φύση και το περιβάλλον και με επιμονή στην ποιότητα.

Πώς γεννήθηκε η ιδέα;
Η ελληνική γη έχει πλούσια γαστρονομική κληρονομιά. Τα ζεστά και ξηρά καλοκαίρια προσφέρουν ιδανικό κλίμα για την ανάπτυξη των ξηρών καρπών, δίνοντας στα προϊόντα μας υψηλή ποιότητα και μοναδική γεύση. H παράδοση στην καλλιέργεια της φιστικιάς στο Μαρκόπουλο μετράει πάνω από 60 χρόνια, από την εποχή που καλλιεργούσε τα κτήματα ο παππούς μας.
Όλα, λοιπόν, ξεκίνησαν με το σαγηνευτικό άρωμα του φρεσκοψημένου φιστικιού στο φούρνο τις γιορτινές μέρες, τον ξερό ήχο από το σπάσιμο των καρπών, το δέντρο της φιστικιάς και τα έντονα χρώματα της ψίχας.

Η NUTS ‘N NUTS ιδρύθηκε το 2014 και προσφέρει υψηλής ποιότητας ελληνικούς ξηρούς καρπούς. Σκεφτήκαμε ότι θα έπρεπε να συνδυάσουμε το παραδοσιακό καρπό του φιστικιού με καινοτόμες ιδέες και με μια πρωτότυπη συσκευασία για αυτό και επιλέξαμε το κουτί. Όταν πρωτοβγήκαν τα προϊόντα μας, δεν υπήρχε άλλος ξηρός καρπός συσκευασμένος σε κουτί. Η πρώτη βράβευση ήρθε το 2015 από τα κορυφαία Βρετανικά Great Taste Awards.

Nuts, Women In Business & Science

Τι σπουδές έχετε κάνει και πώς παντρεύονται με την επιλογή σας;
Το όνειρο μας κατά τη διάρκεια των σπουδών μας στο Λονδίνο ήταν να επιστρέψουμε στην Ελλάδα και να εργαστούμε, η Μυρτώ στο Διεθνές Management και η Σεμέλη στον τομέα του Marketing and Communications. Μας φάνηκε πολύ καλή ιδέα να δουλέψουμε μαζί και να φτιάξουμε κάτι δικό μας. Ξεκινήσαμε να πηγαίνουμε σε σεμινάρια επιχειρηματικότητας και κάπως έτσι ήρθαν στη μνήμη μας τα παιχνίδια στις φιστικιές του παππού και η μυρωδιά από τον φούρνο της γιαγιάς την ώρα που τα έψηνε. Με τη βοήθεια, λοιπόν, του θείου μας, που ασχολείται με την καλλιέργεια των οικογενειακών μας κτημάτων, το 2014 αποφασίσαμε να φτιάξουμε τη δική μας επιχείρηση παραγωγής και εμπορίας κελυφωτού φιστικιού.

Ποιοι είναι οι στόχοι σας;
Ο στόχος της NUTS ‘N NUTS είναι η ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητας και η προώθηση των ελληνικών καρπών και της ελληνικής γαστρονομίας, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Ο κόσμος πλέον τρώει πιο συνειδητά, προσέχει και ενημερώνεται για τις τροφές που καταναλώνει. Υπάρχει μια παγκόσμια τάση και στροφή προς την υγιεινή διατροφή και την επιλογή ποιοτικών σνακ. Η τελική ιδέα είναι να γευτούν όλοι τους αυθεντικούς καρπούς της Ελλάδας, μαθαίνοντας και την ιστορία πίσω από τα προϊόντα μας.
Αυτές τις ημέρες σε συνεργασία με τη διατροφολόγο Βάσω Βαγιώτα θα κυκλοφορήσει ένα νέο προϊόν υψηλής διατροφικής αξίας, το Dietitian’s mix. Πρόκειται για ένα μιξ ξηρών καρπών, πλούσιο σε πρωτεΐνη και κατάλληλο για μια ισορροπημένη διατροφή.

Γίνονται βήματα προς την ουσιαστική συμμετοχή των γυναικών στους τομείς της τεχνολογίας, της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας;
Πιστεύω ναι, γίνονται σταθερά -αν και αργά- βήματα προς αυτή την κατεύθυνση. Είναι πολύ ενθαρρυντικό που βλέπουμε γυναίκες σε senior θέσεις σε τέτοιες εταιρείες, ακόμα και στην Ελλάδα. Στον τομέα της επιχειρηματικότητας επίσης έχουν ξεκινήσει προγράμματα και έχω αρκετά παραδείγματα γυναικών που δημιούργησαν τη δική τους επιχείρηση. Το πλαίσιο είναι αισιόδοξο, αλλά έχουμε δρόμο ακόμα.

Η επιχείρησή σας είναι μια «νεοφυής» επιχείρηση; Παρουσιάζει εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης, χαρακτηρίζεται από στοιχεία έντονης εξωστρέφειας και πού διαφοροποιείται σε σχέση με τους υπάρχοντες, παραδοσιακούς «παίκτες»;
Η ανάπτυξή μας ήρθε σταδιακά και με σταθερούς ρυθμούς. Επενδύουμε σε μακροπρόθεσμους στόχους και πάντα έχουμε γνώμονα την εξωστρέφεια και τη συνολική διατροφική εμπειρία του καταναλωτή.

Ποιες είναι οι προκλήσεις και ποιες οι δυσκολίες που αντιμετωπίζετε;
Οι προκλήσεις στην καθημερινότητα είναι πολλές. Ειδικά η περίοδος του COVID μας «φρέναρε» λίγο – όπως και όλους τους τομείς άλλωστε. Ωστόσο, με τη σωστή στρατηγική και επιμονή βρίσκουμε λύσεις, προσαρμοζόμαστε και προχωράμε.

Τι σημαίνει έχω τη δική μου επιχείρηση;
Είναι πολύ μεγάλη ευθύνη, αλλά ταυτόχρονα σου δίνει μια ελευθερία και μια ευελιξία να είσαι δημιουργικός και να χτίσεις αυτό που αγαπάς.

Η δημιουργία μιας εταιρείας στην Ελλάδα εξακολουθεί να είναι μια οδύσσεια;
Δεν νομίζω, οι διαδικασίες έχουν απλοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό.

Συνεργάζεστε και με άλλους παραγωγούς;
Στην περιοχή του Μαρκοπούλου δραστηριοποιούνται περίπου 50 παραγωγοί και παράγουν πάνω από 120 τόνους φιστίκι ετησίως. Καλλιεργούμε πάνω από 150 δέντρα. Τα κτήματά μας είναι ποτιστικά και καλύπτουν μία έκταση 10 στρεμμάτων. Σήμερα διατηρούμε συνεργασίες με παραγωγούς στην περιοχή αλλά και σε όλη την Ελλάδα. Εκμεταλλευόμαστε συνολικά 1.200 δέντρα σε συνολική έκταση 45 στρεμμάτων.

Έχοντας περιβαλλοντική και κοινωνική συνείδηση, στηρίζουμε και συνεργαζόμαστε με μικρές ελληνικές αγροτικές εκμεταλλεύσεις, τα προϊόντα μας είναι απαλλαγμένα από ζωικά συστατικά και είναι κατάλληλα για χορτοφαγική δίαιτα. Οι συσκευασίες μας είναι 100% ανακυκλώσιμες και προσπαθούμε διαρκώς να μειώσουμε τη χρήση πλαστικού, όπου αυτό είναι εφικτό. Επίσης, το χαρτί στη συσκευασία μας είναι πιστοποιημένο από τον FSC, οργανισμό που προωθεί την υπεύθυνη διαχείριση δασών.

Επιβλέπετε τη διαδικασία καλλιέργειας και συγκομιδής;
Προσέχουμε πολύ τις συνθήκες καλλιέργειας και συγκομιδής, καθώς και την ποιότητα και την εμφάνιση των καρπών. Επιλέγουμε μόνο εξαιρετικής ποιότητας φιστίκια με ανοιχτό άσπρο κέλυφος, με ζωντανό πράσινο χρώμα ψίχα και γλυκιά γεύση. Οι επεξεργασμένοι αλλά και οι ωμοί καρποί χρήζουν ιδιαίτερης φροντίδας για να διατηρήσουν την ποιότητα, καθώς και τη γεύση τους. Προκαθορίζονται με αέρα, κόσκινα ή χειροδιαλογή, ώστε να απομακρυνθούν τυχόν ξένα σώματα. Στη συνέχεια συσκευάζονται άμεσα σε προστατευτική ατμόσφαιρα με άζωτο και αποθηκεύονται σε ψυγεία με ελεγχόμενες συνθήκες θερμοκρασίας και υγρασίας για να διατηρούν τη φυσική τους κατάσταση μέχρι να διατεθούν στον καταναλωτή. Κρατάμε πλήρη στοιχεία για κάθε παρτίδα κι έτσι μπορούμε να εντοπίσουμε εύκολα την κάθε παρτίδα στην αγορά. H Ελλάδα είναι μέσα στις 10 χώρες με τη μεγαλύτερη παραγωγή κελυφωτού φιστικιού παγκοσμίως.

Ποια είναι η γκάμα των προϊόντων σας;
Στοχεύουμε σε PREMIUM ποιότητα. Με γήινο χρωματισμό στις συσκευασίες, στη ΝUTS ‘N NUTS θα βρείτε φιστίκια, αμύγδαλα, mix ξηρών καρπών και αποξηραμένα φρούτα. Κελυφωτό φιστίκι ωμό – Κελυφωτό φιστίκι ψημένο και αλατισμένο – Κελυφωτό φιστίκι ψημένο με ροζ αλάτι Ιμαλαΐων – Μαύρη Κορινθιακή Σταφίδα αποξηραμένη – Natural Mix – Spicy Mix και αμύγδαλο ψημένο ανάλατο – Όλα αποκλειστικά από Έλληνες παραγωγούς.

Τα προϊόντα της Nuts N’ Nuts φιλοξενούνται σε ντελικατέσεν κάβες, παντοπωλεία, ξενοδοχεία, τουριστικά καταστήματα, καθώς και στο αεροδρόμιο των Αθηνών, στα Duty Free.

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο:

Περισσότερα άρθρα

Διαβάστε το τελευταίο τεύχος