Γ. Μανιάτης: “Η Κλιματική Κρίση και η υπέρβαση του εαυτού μας…”

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 01.09.2023, Women In Business & Science

Σύμφωνα με το Σενάριο του 1,5°C, η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας θα υπερτριπλασιαστεί από το 2020 έως το 2050 φτάνοντας σε 90 PWh, με το 91% της συνολικής παροχής ηλεκτρικής ενέργειας (82PWh) να προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές, σε σύγκριση με 28% (7,6PWh) το 2020. Η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με βάση τον άνθρακα και το πετρέλαιο θα μειωθεί έως να καταργηθεί μέχρι το 2050. Το φυσικό αέριο αναμένεται να καλύπτει το 5% (4,5PWh) των συνολικών αναγκών σε ηλεκτρική ενέργεια, με το υπόλοιπο 4% (3,60PWh) να καλύπτεται από πυρηνικούς σταθμούς. Η παγκόσμια παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες πηγές θα πρέπει σχεδόν να 11πλασιαστεί σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2020, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος του 1,5°C

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 22.0.2023, Women In Business & Science

Τετραπλασιασμός των παγκόσμιων φυσικών καταστροφών από τη δεκαετία του ‘70 έως σήμερα. Η Κλιματική Κρίση, κορυφαίος παράγοντας πρόκλησης καταστροφών. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις αφορούν τις πυρκαγιές (+1.300%), τις ξηρασίες (+550%), τις ακραία υψηλές θερμοκρασίες (+500%) και τις πλημμύρες (+380%).

Οι οικολογικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής είναι τεράστιες, όπως και ο οικονομικός αντίκτυπος. Από οικονομικές απώλειες $184 δισ. τη δεκαετία του ’70, με διαρκείς αυξήσεις ενδιάμεσα, φτάσαμε στα $1,4τρισ. το διάστημα 2010-2019 (+700%). Ουσιαστικά όμως, οι οικονομικές απώλειες είναι πολύ υψηλότερες, αφού εκτιμάται ότι το 63% των απωλειών, δεν αναφέρονται.

Νορβηγία, Μεγ. Βρετανία, Ολλανδία, Ιταλία, Ρουμανία, οι μεγαλύτεροι ευρωπαίοι παραγωγοί πετρελαίου και φυσικού αερίου το 2021. Η Νορβηγία, ο μεγαλύτερος παραγωγός πετρελαίου (93,8 εκατ. τόνοι) και φυσικού αερίου (114,3 δισ.κυβ.μέτρα) στην Ευρώπη (59% του πετρελαίου και 54% του φυσικού αερίου). Ακολουθεί η Μεγ. Βρετανία με 40,9 εκατ. τόνους πετρελαίου (26%) και 32,7 δισ.κυβ.μέτρα αντίστοιχα αερίου (16%). Στο φυσικό αέριο, η Ολλανδία με την Ουκρανία, σημαντικοί παραγωγοί.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες το 2022 κατανάλωναν 19 εκατ. βαρέλια πετρελαίου/ημέρα, ακολουθούμενες από την Κίνα, με 14 εκατ. βαρέλια ημερησίως. Οι υπόλοιποι 6 κορυφαίοι καταναλωτές (Ινδία, Σαουδική Αραβία, Ρωσία, Ιαπωνία, Κορέα και Βραζιλία) κατανάλωσαν τα 2/3 της ποσότητας ΗΠΑ και Κίνας. Τα τελευταία 10 χρόνια (2012 – 2022), η μεγαλύτερη αύξηση στην κατανάλωση πετρελαίου παρατηρείται σε Κίνα (+42,1%) και Ινδία (+41,1%), ενώ και οι ΗΠΑ έχουν αύξηση 9%. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η κατά 28,6% μείωση της κατανάλωσης πετρελαίου στην Ιαπωνία.

Στο συνολικό κύκλο ζωής τους, τα ηλεκτρικά οχήματα εκπέμπουν 29% λιγότερους ρύπους από τα συμβατικά και 15% λιγότερο από τα υβριδικά. Το παγκόσμιο μείγμα ηλεκτρισμού (61% από ορυκτά καύσιμα, με 36% από άνθρακα), είναι η μεγαλύτερη πηγή εκπομπών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (26 tCO2e).

Το μέσο βάρος ενός νέου οχήματος που πωλήθηκε στις ΗΠΑ το 2022, ήταν 1.961kg, δηλ. +453kg βαρύτερο από το 1980 και περίπου +80kg βαρύτερο τα 3 τελευταία χρόνια. Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EVs) οι μπαταρίες προσθέτουν 450 – 680kg. Αυτή η προσθήκη 450kg αυξάνει την πιθανότητα θανάτου σε ατύχημα κατά 47% (National Bureau of Economic Research). Ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες φορολογούν τα ΙΧ με βάση το βάρος τους.

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο:

Περισσότερα άρθρα

Διαβάστε το τελευταίο τεύχος