Στάσιμες παρέμειναν το 3ο τρίμηνο του 2023 οι παγκόσμιες διαδικτυακές πωλήσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Δείκτη Αγορών, σε ετήσια βάση, οι online πωλήσεις ήταν ουσιαστικά αμετάβλητες (+1%) σε παγκόσμιο επίπεδο. Μάλιστα, αυτή η στασιμότητα αφορά ακόμη και αγορέ,ς όπως οι ΗΠΑ, οι οποίες παραδοσιακά ενισχύουν την παγκόσμια ανάπτυξη του e-commerce.
Η εικόνα στην Ευρώπη ήταν πιο ενθαρρυντική με τους Ευρωπαίους καταναλωτές να κρατούν την παράδοση του καλού 2ου τριμήνου του έτους, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 9%, αγοράζοντας περισσότερο ανά συναλλαγή (+2% μονάδες ανά συναλλαγή), ψωνίζοντας, όμως, λιγότερο συχνά (-3% όγκος παραγγελιών).
Σύμφωνα με το Salesforce Shopping Index 2023, το 3ο τρίμηνο του 2023, στις πρώτες θέσεις προτίμησης των e-shoppers βρέθηκαν τα αξεσουάρ μόδας, με τις πωλήσεις σε απλές και πολυτελείς τσάντες να αυξάνονται κατά 20% και 15%, αντίστοιχα. Τα αθλητικά υποδήματα παρέμειναν δημοφιλή, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 19%.
Αντιθέτως, οι κατηγορίες παιχνιδιών και ηλεκτρονικών ειδών ήταν πτωτικές το εξεταζόμενο τρίμηνο (-21% και -13% αντίστοιχα), παρουσιάζοντας τη μεγαλύτερη μείωση μεταξύ όλων των κατηγοριών του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ενδεχομένως, οι καταναλωτές να περιμένουν τις παραδοσιακά μεγάλες εκπτώσεις, για τις συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, κατά τη διάρκεια της Cyber Week (την εβδομάδα που ακολουθεί τη Black Friday).
Συνολικά, η διαδικτυακή κίνηση παρέμεινε ισχυρή το 3ο τρίμηνο με αύξηση 3%, με τους καταναλωτές να συνεχίζουν να αναζητούν προϊόντα στο Διαδίκτυο και σε πολλές περιπτώσεις, να επισκέπτονται το φυσικό κατάστημα για να αγοράσουν.
“Πρόκειται για ένα θετικό σημάδι για το λιανεμπόριο, καθώς η διαδικτυακή έρευνα πιθανώς υποδηλώνει την πρόθεση των αγοραστών να αγοράσουν, απλώς όχι στις τρέχουσες τιμές”, σημειώνει η μελέτη.
Ο ρόλος του ΑΙ
Η Τεχνητή Νοημοσύνη αναμένεται να επηρεάσει τις διαδικτυακές πωλήσεις, προσθέτοντας $194 δισ. στον παγκόσμιο τζίρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, αυτήν την εορταστική περίοδο. Η παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη αποτελεί το νέο “it” αντικείμενο της σεζόν και οι καταναλωτές επιθυμούν να τη χρησιμοποιήσουν.
Η μελέτη της Salesforce έδειξε ότι το 17% των καταναλωτών έχει χρησιμοποιήσει το GPT για έρευνα αγοράς προϊόντων, καθώς και για να αντλήσει έμπνευση, ενώ το 10% πιθανότατα θα χρησιμοποιήσει το GPT για να ετοιμάσει τη λίστα αγορών του.
Ο αντίκτυπος της τεχνητής νοημοσύνης είναι ήδη εμφανής, καθώς ο αριθμός των παραγγελιών, που βασίστηκε σε σχετικές προτάσεις προϊόντων (από εργαλεία ΤΝ), αυξήθηκε κατά 6% σε ετήσια βάση παγκοσμίως το 3ο τρίμηνο.