Στην οδό του ψηφιακού μετασχηματισμού κινείται το οικοσύστημα των family offices, παγκοσμίως. Δεν είναι τυχαίο ότι σήμερα το 81% των family offices σχεδιάζει να επενδύσει σε τρεις ή περισσότερες ψηφιακές τεχνολογίες τα επόμενα δύο χρόνια.
Το 81% των family offices σχεδιάζει να επενδύσει σε τρεις ή περισσότερες ψηφιακές τεχνολογίες τα επόμενα δύο χρόνια“Τα family offices αντιλαμβάνονται την ανάγκη ψηφιοποίησης των διαδικασιών τους σε έναν κόσμο, που κινείται με ατμομηχανή την τεχνολογία”, αναφέρει έρευνα της EY. Ήδη, τα family offices, σύμφωνα με τη μελέτη, κινούνται σε ένα έντονο ψηφιοποιημένο περιβάλλον.
Για παράδειγμα, τα single family offices (SFOs) έρχονται, πλέον, όλο και πιο συχνά αντιμέτωπα με σοβαρά ζητήματα κυβερνοσφάλειας. Εξετάζοντας την προσέγγιση των single family offices ως προς την ψηφιοποίηση και την ασφάλεια, η μελέτη αποκαλύπτει ότι το 74% έχει αντιμετωπίσει κυβερνοεπιθέσεις τα τελευταία χρόνια.
Ωστόσο, το 72% δεν έχει πλάνο διαχείρισης τέτοιων συμβάντων, ενώ το 61% δεν διαθέτει διαδικασίες για τον εντοπισμό παραβιάσεων στα πληροφοριακά τους συστήματα, αφήνοντας τους εκτεθειμένους σε μελλοντικές επιθέσεις.
Σε ερώτηση σχετικά με την ευρύτερη διαχείριση κινδύνων, μόνο το 49% δηλώνει βέβαιο ότι διαθέτει τις διαδικασίες, που απαιτούνται για τον εντοπισμό των κινδύνων, που διαφαίνονται στον ορίζοντα. Στο μεταξύ, το 31% αναγνωρίζει ότι οι αποφάσεις για τους κινδύνους, που αντιμετωπίζουν οι οργανισμοί, δεν λαμβάνονται στο υψηλότερο επίπεδο.
Βελτίωση τεχνολογίας
“Σε αυτό το νέο περιβάλλον, τα family offices – οργανισμοί που υποστηρίζουν τον σκοπό, την κληρονομιά και τις φιλοδοξίες των πιο ισχυρών οικογενειών στον κόσμο – θα πρέπει να επανασχεδιάσουν τον τρόπο λειτουργίας τους, να βελτιώσουν την τεχνολογία και τις διαδικασίες τους και κυρίως, να επικεντρωθούν σε μη χρηματοοικονομικές μετρήσεις”, σύμφωνα με την έρευνα της EY, “Single Family Office Study”.
Σύμφωνα με τη μελέτη, ένα καυτό θέμα μεταξύ πολλών οικογενειών και των SFOs τους, είναι ο διευρυνόμενος ορισμός της αξίας και του σκοπού πέρα από τους παραδοσιακούς δείκτες απόδοσης, ώστε να συμπεριλάβει κριτήρια που αφορούν το περιβάλλον, την κοινωνία και τη διακυβέρνηση (ESG), αλλά και τις επιπτώσεις στο ανθρώπινο κεφάλαιο, τις κοινότητες, τους πελάτες και όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 83% θεωρεί σημαντική την παρακολούθηση μη χρηματοοικονομικών δεικτών, ωστόσο μόνο το 30% παρακολουθεί κάποιον σημαντικό δείκτη απόδοσης πέρα από τους παραδοσιακούς οικονομικούς δείκτες.
Η έρευνα αναδεικνύει την αυξανόμενη πίεση, που αντιμετωπίζουν τα SFOs για βελτίωση των επιδόσεων πέρα από τις παραδοσιακές οικονομικές μετρήσεις. Το 35% των ερωτηθέντων αναφέρει την πίεση των καταναλωτών, το 34% την αυξανόμενη επιρροή της Gen Z, το 32% τη δράση των ανταγωνιστών, ενώ το 28% αναφέρει ότι έχουν κινητοποιηθεί εξαιτίας της καθιέρωσης νέου κανονιστικού πλαισίου για τις μη χρηματοοικονομικές και κλιματικές αναφορές.